Podul de fier

În anul 1901 podul de lemn care lega cele două maluri ale râului Timişului – aflat chiar în mijlocul Lugojului – s-a deteriorat. A fost nevoie de construirea altuia, aşa că municipalitatea a comandat la Uzinele din Reşiţa peste 185 de tone de grinzi şi accesorii din fier, aduse la Lugoj cu care trase de câte patru boi. Podul de fier reprezintă o construcție ce era menită în trecut să facă legătura și să unifice partea românească și partea germană a orașului. Inaugurarea lui s-a petrecut în anul 1902, iar pentru confecționarea acestuia s-a folosit fier din uzinele din Reșița. Podul de fier are două deschizături de 35 metri fiecare, susţinute de un pilon central și de cele două rambleuri. Are o structură din grinzi cu zăbrele, iar partea carosabilă, dublată de două trotuare, este aşezată pe legăturile ce unesc traversele.

In 1901, the wooden bridge that linked the two shores of the Timis river -situated right in the middle of Lugoj- deteriorated. Building another one was a must, so the municipality ordered over 185 tons of beams and iron accessories from the Factory in Resita, brought to Lugoj with carts pulled by oxes. The Iron Bridge is a construction that was meant to create a link and unify the romanian part with the german part of the city. It was inaugurated in 1902, and for building it, iron from the factory In Resita was used. The bridge resisted a high number of floods, it’s state becoming worse and worse. The iron bridge has two openings, 35 meters each, held by a central pylon and the two embankments. It has a structure with beams and 2 lattices, and the running carriageway, doubled by two sidewalks is placed on the links between the crossings.